Skip to content Skip to navigation

Carwash

TSG zet bijzondere spotlight op productinnovaties van Kärcher en Tokheim

TSG - Kärcher - Tokheim

Op 15 mei 2018 start de UNITI expo in Stuttgart (Duitsland). Tijdens deze toonaangevende handelsbeurs voor de retail petroleum- en carwash sector in Europa zet TSG de gerenommeerde merken Kärcher en Tokheim in de schijnwerpers. Met een speciale countdown website telt TSG af tot het moment waarop beide merken hun baanbrekende innovaties onthullen op de UNITI expo. Kärcher en Tokheim zijn welbekende topmerken binnen de petrol branche. Ze staan bekend om hun continue innovatie van services en producten, zoals carwash en fueldispensers.

Nieuwe organisator en locatie voor Carwash Show Europe 2019

Carwash Show Europe 2019

Tijdens de voorbije editie van de International Carwash Show in Las Vegas tekenden de Nederlandse onderneming ProMediaGroup, dat onder de Tankstation Vakbeurs organiseert en het online magazine TankPro uitgeeft, en de International Carwash Association een overeenkomst omtrent de organisatie van Carwash Show Europe. De komende vijf edities zal ProMediaGroup het event inrichten en in goede banen leiden. Bovendien verhuist het event naar een nieuwe locatie in Amsterdam, namelijk de Kromhouthal. 

UNITI expo 2018 wordt groter dan ooit

UNITI expo 2018

UNITI expo, één van de belangrijkste Europese vakbeurzen  voor de brandstoffenretail en de carwashindustrie, telt dit jaar ruim 20% meer beursoppervlakte dan tijdens de vorige editie in 2016. 
Het tweejaarlijkse event, dat van 15 tot en met 17 mei 2018 in het Duitse Stuttgart wordt georganiseerd, biedt professionals uit de bovenvermelde sectoren de ideale gelegenheid om elkaar gedurende drie dagen te ontmoeten en zaken te doen in een internationale context.

Carwashgedeelte op Automechanika Frankfurt 2018 verhuist naar nieuwe hal

Automechanika Frankfurt 2018

Automechanika Frankfurt, dat van 11 tot en met 15 september 2018 in FrankfurtMesse wordt georganiseerd, is dit jaar toe aan zijn 25ste verjaardag. Naar aanleiding van dit jubileum voerde de organisatie enkele wijzigingen door. Zo zullen de carwashfabrikanten hun producten en diensten niet meer voorstellen op het buitenterrein, maar verhuizen ze naar de nieuwe hal 12, die naar aanleiding van Automechanika 2018 officieel in gebruik wordt genomen. Bovendien zal het aanbod ‘Car Care & Reconditioning’ ook in deze hal worden ondergebracht.

Slowakije krijgt primeur voor nieuw betaalsysteem in carwash

Shell

In Slowakije hebben Shell en Mastercard samen een nieuw betaalsysteem voor carwashes gelanceerd, gebaseerd op de Masterpass (de digitale portemonnee van Mastercard). Shell maakte het eerder al mogelijk om met dit systeem een tankbeurt te betalen en nu zal dit dus ook voor de carwash kunnen gebruikt worden. Via de app op smartphone of tablet kan de klant zijn wasbeurt betalen. Op die manier gaat het sneller vooruit en verliest de klant geen tijd meer door nog eerst de shop te moeten binnengaan.

ISTOBAL kan groei van de voorbije jaren bestendigen

ISTOBAL

Uit de jaarcijfers van 2017 blijkt dat de Spaanse groep ISTOBAL, marktleider in was- en verzorgingsoplossingen voor de automobielsector, zijn omzet in vergelijking met vorig jaar met 9% zag stijgen tot 134 miljoen euro. Net zoals de voorbije jaren blijft de onderneming uit Valencia verder groeien. De bruto bedrijfswinst bedroeg meer dan 18 miljoen euro, ruim 12% meer dan in 2016. In 2017 waren Spanje en Frankrijk met respectievelijk 25% en 18% netto omzet in carwashes de belangrijkste afzetmarkten voor ISTOBAL. Bovendien versterkte het bedrijf in beide landen zijn marktleiderspositie.

Pagina's