Skip to content Skip to navigation

Tankbeurt bij Q8 voortaan ook betaalbaar via KBC Mobile

Datum publicatie: 
dinsdag, 16 juni, 2020

Dankzij een nieuw partnership met KBC Bank kunnen klanten van Q8 vanaf 22 juni 2020 hun tankbeurt via KBC Mobile betalen. Zo kunnen ze veilig en comfortabel tanken zonder hun bankkaart boven te halen of de betaalterminal aan te raken. Dit is een extra aanvulling op de Q8 smiles-app en past perfect in de strategie van Q8 om klantenbeleving centraal te zetten. Net zoals bij de Q8 smiles-app, selecteert KBC Mobile via de locatiesetting op de smartphone automatisch het juiste Q8-tankstation. De klant hoeft dus enkel een pompnummer en het type brandstof te kiezen. Daarop wordt die pomp vrijgegeven en kan hij tanken. Nadien ontvangt hij een bericht op zijn smartphone met het juiste bedrag van de tankbeurt. In KBC Mobile zal ook het saldo van de Q8 smiles, de getrouwheidspunten van Q8, getoond worden.
“Het optimaliseren van onze klantenbeleving staat centraal in onze evolutie naar een brede mobiliteitsspeler. Dankzij deze dienst, die we ook al aanbieden via onze Q8 smiles app, kunnen we klanten extra comfort én veiligheid bieden door hen eenvoudig en contactloos met hun smartphone vanuit de wagen te laten betalen. In amper enkele stappen maak je je selectie en kun je je tankbeurt betalen. Zonder bankkaarten of codes die je op een terminal moet ingeven”, legt Bert Gillis, Retail & IT Director Q8 Northwest Europe, uit.