Skip to content Skip to navigation

Strategische overname bezorgt Q8 75 extra tankstations in België

Datum publicatie: 
woensdag, 22 mei, 2019

Q8 investeert stevig in zijn Belgische netwerk. Met de overname van 75 tankstations van U Car Services en VP Oil, die allebei deel uitmaken van de Uhoda Group, telt het Q8-netwerk straks 540 stations - een groei met 15%. Hiermee verstevigt Q8 zijn sterke positie en optimaliseert het zijn landelijke dekking. De stations die overgenomen worden liggen vooral in Limburg - waar Q8 in vergelijking met andere delen van het land minder sterk aanwezig was - en in Luik.
“Dankzij de overname hebben we ons aanbod dus optimaal gespreid. De 75 stations die we overnemen zijn dus perfect complementair met ons bestaande netwerk, dat met een zesde groeit. Door dit gevoelig grotere netwerk kunnen we onze strategie van sterkere klantgerichtheid en uitgebreidere mobiliteitsproducten en -diensten ten volle uitrollen”, zegt Koen Vankelst, Operations Director Q8 Northwest Europe. “We zijn trots dat we via deze investering onze sterke positie in België verder verstevigen.” 
Stéphan Uhoda, CEO van de Uhoda Group: “De sector van automobielservices en de brandstofsector in het bijzonder, evolueert snel. Wij hebben besloten ons te concentreren op ons shopmanagement en de verdere uitbouw van onze carwashactiviteit.”

In totaal telt Q8 na de overname 540 stations, daarvan zijn 325 stations bemand en 215 stations onbemand. Verder tellen 126 stations een Shop & Go en 122 stations een Panos. 65 van de 75 overgenomen stations zijn momenteel nog actief onder verschillende merknamen en de meesten zullen in de toekomst een rebranding naar de Q8-huisstijl ondergaan. De afronding van de overname wordt verwacht in de komende maanden en is onder voorbehoud van verschillende voorwaarden waaronder de goedkeuring door de Belgische mededingingsautoriteiten. De overname past in de toekomststrategie van Q8 die nog meer nadruk legt op een maximale connectie met de klant. “Dankzij een nog groter netwerk staan we letterlijk dichter bij onze klanten. Zo kunnen we onze sterke ambities op het vlak van klantgerichtheid met ons aanbod van Delhaize Shop & Go, Panos, Nespresso en ons gloednieuwe Q8 smiles programma ten volle benutten”, besluit Koen Vankelst.