Skip to content Skip to navigation

Shell herpositioneert Network Fleet Card om energietransitie aan te moedigen

Datum publicatie: 
maandag, 21 januari, 2019

Op 18 januari 2019 kondigde Belgian Shell N.V. de herpositionering aan van haar tankkaart voor professionals en zelfstandigen, die Network Fleet Card (NFC) zal heten. Met deze naamsverandering onderstreept Shell nogmaals zijn wil om, naast brandstoffen, nieuwe energie-alternatieven voor te stellen aan bedrijven en automobilisten, terwijl het tegelijk zijn inspanningen voortzet om zijn ecologische voetafdruk drastisch te verkleinen. De Network Fleet Card wordt voortaan ook aanvaard bij de tankstations DATS24 en LUKOIL, naast die van Shell, Q8 en Esso, en biedt de gebruikers hiermee het grootste netwerk tankstations van kwaliteitsmerken in België met meer dan 1.500 sites in de loop van 2019, en meer dan 22.000 sites in Europa. 
"De traditionele fossiele brandstoffen blijven een onmisbare energiebron. Door te opteren voor de NFC-kaart hebben de automobilisten voortaan ook toegang tot het grootste CNG-netwerk van België met meer dan  70 sites, en tot een geïntegreerd aanbod voor het laden van elektrische auto's thuis, op kantoor en op de weg bestaande uit meer dan 5.000 openbare elektrische laadpunten in België en meer dan 90.000 in Europa", zegt Laurent Charlot, Directeur Belux, Shell Fleet Solutions. "Dankzij ons aanbod zal de NFC-kaart bedrijven en zelfstandigen helpen hun brandstofbudget te verkleinen door hen toegang te geven tot meer dan 800 tankstations met lage prijzen."

De herpositionering van de Network Fleet Card past volledig in het streven van de groep Royal Dutch Shell om innoverende alternatieven voor de traditionele fossiele brandstoffen voor te stellen, alsook in zijn ambities om zijn ecologische voetafdruk met 20% te verkleinen tegen 2030. Shell wil hiermee zijn inspanningen opdrijven om zijn CO-impact te verminderen en fossiele brandstoffen tegen het einde van de eeuw geleidelijk te vervangen in de strijd tegen de klimaatopwarming, en op die manier aan de spits van de energietransitie te staan.
Om particulieren en bedrijven de beste alternatieven te bieden investeert Shell gemiddeld 1 miljard euro per jaar in R&D. Met als doel om innoverende ideeën om te zetten in concrete technologieën, die commercieel haalbaar zijn en vanaf morgen op onze wegen kunnen worden ingezet. "Het onderzoek van de groep Royal Dutch Shell omvat onder andere meer manieren om het energieverbruik te verminderen. Onze doelstelling op lange termijn is een nog grondigere wetenschappelijke en technische kennis te verwerven om nieuwe energietechnologieën te ontwikkelen die kunnen bijdragen tot een minder vervuilende wereld", aldus Laurent Charlot.