Skip to content Skip to navigation

Carwash

lezersenquête Service Station Magazine

Plannen voor nieuwe megacarwash in Zaventem voor de derde maal naar de prullenmand verwezen

De plannen voor de bouw van een megacarwash aan de Leuvensesteenweg in Zaventem/Nossegem mogen voorgoed opgeborgen worden nadat deze al voor de derde keer op een ‘njet’ stuitten van het gemeentebestuur van Zaventem. Reden voor de weigering is de vrees voor nog meer files en ongelukken op de nu al zeer drukke weg. PVG Projects, dat de aanvraag indiende, is reeds het tweede bedrijf dat zijn tanden stukbijt op het verkrijgen van de nodige vergunningen. Voorheen kreeg Conimmo NV al twee maal te horen dat de vergunning geweigerd werd.

Illegale handcarwashes eindelijk aangepakt

Na jarenlange klachten vanuit de reguliere carwashsector zal er nu toch paal en perk gesteld worden aan de activiteiten van illegale handcarwashes. De voorbije zomer bleek uit onderzoek al dat 1 op de 4 werknemers in de sector van de handcarwashes niet in orde is. De illegale praktijken zijn al jaren een doorn in het oog van de reguliere carwashes, die wél alle regels volgen en ook in orde moeten zijn met de strenge milieuwetgeving.

CCV verwerkt voortaan Bancontact

Sinds midden oktober 2017 kunnen Belgische handelaars bij CCV terecht voor de verwerking van hun Bancontact-transacties. CCV, de nummer twee op de Belgische betaalmarkt, krijgt een licentie voor het verwerken van Bancontact en gaat daarmee rechtstreeks de concurrentie aan met marktleider Worldline. CCV rekent consequent geen abonnementskost aan en ontwikkelt een aanbod op maat voor elke handelaar. CCV biedt handelaars voortaan een totaaloplossing aan door zelf Bancontact-transacties te verwerken.

Jongeren betalen amper nog met cash, aldus het eerste Grote Bancontact Betaalonderzoek

De manier waarop we betalen, staat op een kantelpunt. Bijna 8 op de 10 jongere Belgen hebben nog amper cash geld op zak. Op drie jaar tijd is de Belg veel vaker mobiel gaan betalen: zowat de helft van de mensen met een smartphone (45%) vindt het een erg praktische betaalmethode. Dat blijkt uit het Grote Bancontact Betaalonderzoek 2017. Cash verliest aan populariteit, vooral bij jonge consumenten. Liefst 77% van de 18- tot 34-jarigen in ons land geeft aan dat ze vaak weinig of geen cash op zak hebben.

Weerom forse uitbreiding bij Octopus Carwash

Octopus Carwash in Herentals heeft met de uitbreiding van een selfcarwash met 5 boxen, opnieuw een flinke investering gedaan. Na de vernieuwing van de volledige wasstraat 6 jaar geleden, werd begin dit jaar nog het aanpalend pand omgebouwd tot een ruimte voor interieurreiniging van wagens. De nieuwe selfcarwash, met onder meer een extra grote box voor bestelwagens en mobilhomes, telt ook 4 extra stofzuigerplaatsen die, in tegenstelling tot die bij de wasstraat, wel betalend zijn. De box voor bestelwagens en mobilhomes van 11 m x 7 m is vrij uniek in de streek.

Brushcom produceert en verkoopt niet langer katoenen carwashdoekjes

Brushcom, het Nederlandse bedrijf dat vooral bekend is omwille van zijn verschillende borstelsystemen voor wasstraten, stopt na tien jaar met de productie en de verkoop van gepersonaliseerde katoenen handdoekjes voor carwashes. Roel Muskens, eigenaar van Brushcom, licht de beslissing toe: “Indertijd zijn we gestart met de verkoop van deze doekjes als aanvulling op ons assortiment en als extra service naar onze klanten toe.

Pagina's